Tarihçe

Psikiyatri Bölümü 2014 yılında Prof.Dr.Vedat Şar, Dr.Ali Sarper Taşkıran ve 2015 yılında Dr.Hale Yapıcı-Eser’in katılımı ile Koç Üniversitesi Tıp Fakültesi bünyesinde eğitim, araştırma ve hiz-metin koordinasyonu, alt yapısının kurulması ve geliştirilmesi çalışmalarını yürütmeye başlamıştır. Sonraki dönemde ziyaretçi öğretim üyesi olarak Prof.Dr.Kemal Kuşçu, öğretim üyesi olarak Prof.Dr.T.Bedirhan Üstün ve Dr.Tuba Mutluer yanısıra uzman hekim ve klinik psikolo-gların katılımı ile gelişen bölüm, Koç Üniversitesi Mütevelli Heyeti’nin 3 Ekim 2019 tarihli kararı ile Koç Üniversitesi Tıp Fakültesi bünyesinde Psikiyatri Anabilim Dalı’na dönüşmüş ve Prof.Dr.Vedat Şar Psikiyatri Anabilim Dalı Başkanlığı’na atanmıştır.

Vizyon

Koç Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı multidisipliner, öncü, yenilikçi, üretken, global, hümanist, yaratıcı, sorgulayıcı, iç ve dış bağları güçlü, sinerjiye önem veren, sürekli gelişen ve geliştiren bir psikiyatri ekolü yaratma vizyonuyla yola çıkmıştır.

Misyon

Misyonumuz psikiyatri alanında bugünün ve geleceğin gereksinimlerine yanıt verebilen, insani değerlere duyarlı, sorgulayıcı tutumu olan, mesleki açıdan toplumsal gündemleri değerlendire-bilen, bilimsel yöntem ve etik kurallara saygılı hekim, uzman, ve akademisyen yetiştirmektir. Koç Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı bu doğrultuda geliştirdiği yaratıcı ve ye-nilikçi teori ve modelleri klinik uygulama ve laboratuvar ile birleştirerek ülke ve dünya psiki-yatrisinin değişiminde etkili olabilecek akademik çıktıları yaratabilmeyi misyonunun parçası olarak görmektedir.

Genel Bilgiler

Koç Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı bilimsel araştırma, klinik hizmet, ve eğitim alanlarında etkinlik göstermektedir.Tüm yaş gruplarına yönelik klinik hizmetler tanı ve tedavi üzerine odaklanmakta, yüksek bir etik anlayış ve kişiye özel yaklaşım rehber alınarak çalışılmaktadır. Bilimsel araştırma alanında disiplinlerarası çalışmalara ağırlık verilmektedir. Lisans öncesi ve sonrası tıp eğitimi bilimsel araştırmalarla zenginleştirilmiş olarak, sorgulayıcılık ve senteze yönelik bakış açısı doğrultusunda sürdürülmektedir.